zaterdag 29 juni 2013

Boekjes: Be happy! + chinees voor kinderen

Donderdag kwam mijn oma en had een cadeautje bij zich. Daarin zat een klein boekje(beetje flipbookish) met 101 quotes over vrolijk zijn. Nou kwam dat op het juiste moment! klik op lees verder voor meer over dit boekje en 2 quotes uit dit boekje. Verder had ik voor mijzelf een chinees leerboek besteld omdat zoals jullie misschien weten ik chinees wil leren. Lees verder voor mijn reacties.


Chinees voor kinderen
Dit is een geweldig boek! Ik ben hier ontzettend over te spreken. Na een dag beheers ik al een hoop over de pinyin en de tonen. Ook ken ik 16 woorden, pinyin en karakter. Als je nog nooit 1 woord Chinees heeft gesproken is dit super. Het is niet alleen voor kinderen, maar zeker ook voor oudere mensen. Het boek bevat een cd en een kleine woordenlijst achterin. Dit is een goede start voor je Chinese woordenschat.
Schrijver: onduidelijk
Ik geef dit boek een: 8,5/10

Be happy!
Dit is een schattig ringband boekje! Er staan 101 wijsheden in die je dag een beetje leuker zouden maken. Van een aantal klopt dit zeker, maar een aantal slaan echt niet op mijn leven, zoals de quotes over bloemen. Mijn favorieten zijn denk ik: 'een optimist staat niet in de regen maar douchet onder een wolk' en' vreugde is als de steen die in het water word gegooid en daar steeds meer kringen maakt'. En over een aantal moet je even goed nadenken: 'gelukkig is alleen hij die gelukkig maakt'. Een leuk schattig boekje, met een aantal leuke quotes.
Schrijver: onbekend.
Ik geef dit boekje een: 6,5/10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hii, reageer hier even snel, dat vinden wij heel erg leuk! xx